www.hardloop.dk
Disse handelsbetingelser regulerer de betingelser, der gælder for salg indgået mellem HARDLOOP, et aktieselskab med en kapital på 186.384 euros, hvis hovedkontor ligger på 17, avenue du Pré de Challes - 74 940 Annecy - Frankrig og er registreret i handelsregistret (Registre du Commerce et des Sociétés d'Annecy) under nummeret 802 166 199, internationalt momsnummer: FR01 802 166 199, telefon: +33 (0)1 84 67 14 24, e-mailadresse: hello@hardloop.com, drift af webstedet www.hardloop.dk ( i det følgende "webstedet") og enhver person, der foretager et køb via webstedet www.hardloop.dk (i det følgende "webstedet").
1 – Definitioner
Definition af de anvendte udtryk, hvad enten de bruges i ental eller flertal:
2 - Pris på varerne
Alle priser er angivet i danske kroner, alle afgifter er inkluderet, eksklusive forsendelsesomkostninger som angivet i artikel 4 - Forsendelse og levering.
Varerne faktureres på grundlag af de gældende priser, som var offentliggjort på webstedet på tidspunktet for registrering af bestillingen.
Artiklerne forbliver HARDLOOPs ejendom, indtil fuld betaling er modtaget.
3 - Bestilling
3.1. Accept af handelsbetingelserne
Afgivelse af en bestilling er betinget af oprettelse af en brugerkonto, hvis kunden ikke har en, samt accept af, udtrykkeligt og forud for bestillingen, alle bestemmelserne i disse handelsbetingelser, som kundes oplyses om på forhånd.
Kundens godkendelse af bestillingen efter rekapitulering heraf udgør udtrykkeligt og uden forbehold accept af disse handelsbetingelser.
HARDLOOP kan til enhver tid være forpligtet til at tilpasse eller ændre disse handelsbetingelser. De gældende handelsbetingelser for kontrakten er de gældende betingelser, der gælder den dag, kunden afgiver bestillingen.
3.2. Bestillingsproces
Ved afgivelse af bestillingen garanterer kunden at have juridisk kapacitet til at acceptere disse handelsbetingelser og indgå en salgskontrakt med HARDLOOP.
Når bestillingen afgives, sikrer kunden at give præcise og fuldstændige oplysninger, især om sin bopæl og leveringssted. Kunden skal også oplyse et gyldigt telefonnummer og en e-mailadresse.
HARDLOOP forbeholder sig retten til at annullere eller afvise enhver bestilling fra en kunde, med hvem der er en tvist om betalingen af en tidligere bestilling.
For at afgive bestillingen skal kunden give HARDLOOP sine personlige data og udfylde de oplysninger, der anmodes om i bestillingsprocessen.
Salgskontrakten oprettes, når kunden accepterer de handelsbetingelser, der tidligere er blevet gjort opmærksom på, efter rekapitulering af bestillingen, uden at det berører bestemmelserne om ejendomsforbehold samt fortrydelsesret og annullering af bestillingen. Godkendelse af bestillingen udgør Kundens udtrykkelige samtykke om mængderne, prisen og arten af de købte varer.
Indtil betaling vil Kunden kunne vende tilbage til de foregående sider, rette og ændre sin bestilling samt de tidligere angivne oplysninger.
Der fremsendes en bekræftelse via e-mail, der bekræfter modtagelsen af bestillingen og inkluderer alle disse oplysninger samt en kopi af handelsbetingelserne på en varig support, til kunden efter godkendelse af dennes bestilling.
Bestillingsprocessen er som følger:
I disse forskellige etaper kan kunden:
3.3. Ejendomsforbehold
HARDLOOP beholder ejendomsretten på varerne indtil fuld betaling af beløbet, det vil sige indtil modtagelse af betaling på bestillingen fra HARDLOOP, i henhold til artikel 2367 ff. I civillovbogen.
Manglende betaling gør det muligt at gøre krav på de solgte varer, uden at det berører overførslen til kunden, fra leveringsdatoen, risikoen for tab eller forringelse af varerne samt den skade, de kan komme ud for.
3.4. Tilgængelighed af varer
Enhver bestilling indebærer accept af priserne og beskrivelsen af de produkter, der er til salg.
HARDLOOP forpligter sig kun til at levere bestillinger modtaget på webstedet i henhold til tilgængelig lagerbeholdning.
I mangel af tilgængelighed af en eller flere varer, som er blevet bestilt, forpligter HARDLOOP sig til at informere kunden så hurtigt som muligt, inden datoen for levering af bestillingen, og hvis kunden beslutter at annullere købet, at tilbagebetale kunden inden for fjorten (14) dage efter denne annullering. Kundens bestilling annulleres derefter automatisk.
4 - Forsendelse og levering
Leveringssted og -dato bestemmes af parterne.
4.1. Leveringstider og omkostninger
Leveringstiden aftales af parterne på tidspunktet for bestillingen, afhængigt af produkternes tilgængelighed og, hvor det er relevant, transportørernes, i den rækkefølge bestillingerne modtages.
Ved leverancer til Danmark kan kunden vælge mellem følgende muligheder:
4.2. Manglende levering til tiden
Bortset fra tilfælde af force majeure kan kunden i tilfælde af manglende levering inden for den fastsatte frist annullere sin bestilling per anbefalet brev med modtagelsesbekræftelse til følgende adresse: HARDLOOP, 17, avenue du Pré de Challes - 74940 Annecy - Frankrig eller skriftligt på en anden varig support, hvis sidstnævnte efter afgivelse af bestilling under de samme vilkår og betingelser hos HARDLOOP, ikke har leveret inden for en rimelig tidsperiode i forhold til den oprindelige tidsperiode.
I så tilfælde vil de beløb, kunden har betalt, derefter blive fuldt ud refunderet.
4.3. Anomalier noteret ved levering
Kunden skal kontrollere tilstanden af de leverede varer.
Enhver anomali vedrørende varerne (skade, manglende vare i forhold til bestillingssedlen, ødelagt eller defekt vare) skal meddeles HARDLOOP inden for tre (3) dage efter modtagelse af bestillingen i henhold til proceduren beskrevet i artikel 6 nedenfor, uden at det berører Kundens rettigheder i forbindelse med den juridiske garanti for overensstemmelse og skjulte defekter (artikel 11.1 nedenfor).
For enhver levering til en lokal købmand via Postnords eller GLS' netværk, skal kunden kontrollere pakkens indhold samt varernes tilstand på udlevringsstedet før underskrivelse af en leveringsseddel (papir eller elektronisk).
Enhver åben, ikke-komplet pakke og/eller beskadigede varer må ikke accepteres af kunden.
Alle varer, der tilbydes af HARDLOOP, er underlagt den juridiske garanti for overensstemmelse i henhold til artikel L. 217-4 ff. I forbrugerkodeksen og skjulte mangler ved varen, der sælges på de betingelser, der er fastsat i artikel 1641 ff. I civillovbogen. som angivet i artikel 11.1.
4.4. Leveringsvanskeligheder, der kan tilskrives kunden
I tilfælde af forkerte oplysninger bærer kunden ansvaret for forsinkelserne og de mulige økonomiske konsekvenser, der kan opstå i forbindelse hermed. I så tilfælde forbeholder HARDLOOP sig retten til at fakturere et ekstra fast gebyr, ud over leveringsomkostningerne, til at dække behandlingen af bestillingen på 50 kr. HARDLOOP forpligter sig til at meddele detaljerne om gebyrerne ved Kundens første anmodning.
5 - Betaling
Kunden informeres om, at betalingen for en bestilling på webstedet vil blive behandlet af udbyderne af HARDLOOP betalingsløsninger, selskaberne Stripe, Paypal.
Når kunden ønsker at godkende sin bestilling ved at betale beløbet, bliver man automatisk og efter eget valg omdirigeret til den sikre internetside, der administreres af virksomheden Stripe, Paypal
For hver online betaling med bankkort garanterer kunden, at have de rettigheder, der giver mulighed for at bruge kortet, hvis referencer er angivet ved bestilling.
Betaling for køb foretages efter kundens valg:
Oplysningerne vedrørende kundens bestilling, herunder dennes kreditkortdata, der kræves til betaling af bestillingen, er underlagt automatisk databehandling.
Formålet med denne automatiserede databehandling er at sikre transaktionen. Den sikre online betalingsløsning for Stripe og HARDLOOP, hos hvem Kunden foretager sit køb, er modtagere af de data, der er relateret til bestillingen. Manglende overførsel af data relateret til kundens bestilling forhindrer realisering og analyse af transaktionen.
I overensstemmelse med databeskyttelsesloven af 6. januar 1978 har kunden til enhver tid ret til adgang, berigtigelse og indsigelse mod alle sine personoplysninger ved at skrive til HARDLOOP via formularkontakten.
HARDLOOP forbeholder sig retten til at verificere de personoplysninger, som Kunden har meddelt, og til at træffe alle nødvendige foranstaltninger for at kontrollere, at den person, hvis bankkonto debiteres, faktisk er den, der afgav bestillingen, for at undgå svigagtig betaling. Denne verifikation kan have form af en anmodning om identitetsbevis og/ eller adresse og/eller bankdokumenter (IBAN + SWIFT). Kundens manglende reaktion på en anmodning af denne type inden for to (2) dage efter anmodningen fra HARDLOOP medfører automatisk annullering af den pågældende bestilling uden mulighed for senere klage.
HARDLOOP vil også være fri til direkte at annullere en bestilling, der viser en eller flere risikofaktorer for svigagtig brug af et bankkort.
6 - Fortrydelses
6.1. Fortrydelsesret
Kunden har en lovbestemt frist på fjorten (14) kalenderdage til at udøve sin fortrydelsesret, regnet fra den dag, hvor varerne modtages, uden at skulle angive nogen grund og uden at skulle betale bøder eller gebyrer. Hvis en ordre medfører flere leveringer, løber fortrydelsesfristen fra den dag, hvor Kunden modtager den sidste vare.
Fremgangsmåden for at udøve denne fortrydelsesret er beskrevet i artikel 6.2.
Returomkostningerne dækkes af HARDLOOP under de betingelser, der er anført i artikel 6.2.
HARDLOOP forlænger Kundens fortrydelsesret med seksogfirs (86) ekstra dage, forudsat at de nedenfor nævnte betingelser overholdes. Fortrydelsesfristen for Kunden er derfor i alt hundrede (100) dage.
6.2. Betingelser for fortrydelse
Kunden kan udøve sin fortrydelsesret ved at anvende den fortrydelsesformular, der er vedlagt disse Generelle Salgsbetingelser, og sende den inden for den i artikel 6.1 fastsatte frist, eller ved inden for samme frist og på samme måde at sende en anden utvetydig erklæring, der udtrykker ønsket om at fortryde, til følgende adresse: 17, avenue du Pré de Challes – 74 940 Annecy. Kunden kan også udfylde og indsende sin anmodning om fortrydelse via sektionen "Mit Hardloop" på hjemmesiden.
Hvis Kundens ordre indeholder flere varer, og han ønsker at returnere mere end én vare, skal han præcist angive de varer, han ønsker at få refunderet, i fortrydelsesformularen eller vælge alle de relevante varer i forbindelse med returforespørgslen i sektionen "Mit Hardloop".
Når fortrydelsesanmodningen er blevet behandlet af HARDLOOP, vil Kunden modtage en returlabel, som giver mulighed for at returnere pakken gratis via en lokal So Colissimo-partnerbutik eller et postkontor.
De returnerede varer skal være nye, ubrugte og i deres originale, intakte emballage.
Kunden skal returnere alle de varer, der er leveret til ham, og som han ønsker refunderet, uden unødig forsinkelse og senest fjorten (14) dage efter modtagelsen af returlabelen. Fristen anses for overholdt, hvis Kunden sender varen/varerne tilbage inden udløbet af de fjorten (14) dage.
De returnerede varer refunderes inden for fjorten (14) dage efter meddelelsen om Kundens beslutning om at fortryde, inklusive leveringsomkostningerne (medmindre Kunden har valgt en dyrere leveringsmulighed end den standardmulighed, der tilbydes af HARDLOOP).
Hvis Kunden returnerer varen/varerne med en transportmetode, som ikke er godkendt af HARDLOOP, og pådrager sig returomkostninger, kan han ikke kræve nogen refusion fra HARDLOOP.
Endvidere udskydes tilbagebetalingen, indtil HARDLOOP har modtaget varerne, eller indtil Kunden har givet bevis for, at varerne er sendt til følgende adresse: 17, avenue du Pré de Challes – 74 940 Annecy, alt efter hvad der indtræffer først.
Tilbagebetalingen foretages med samme betalingsmiddel, som Kunden anvendte ved købet af produkterne, medmindre begge Parter udtrykkeligt har aftalt en anden betalingsmåde.
Under alle omstændigheder vil denne tilbagebetaling ikke medføre nogen omkostninger for Kunden.
6.3. Varernes tilstand
Alle returnerede varer (produkter, originalemballage, tilbehør, manualer osv.) skal returneres i perfekt stand.
Ved modtagelse af pakken vil HARDLOOP vurdere den returnerede vares tilstand. Ingen returnering accepteres, hvis varerne tydeligt har været brugt eller beskadiget af Kunden, og denne brug eller skade gør varerne uegnede til videresalg.
Som undtagelse accepteres returnering af smartwatches kun, hvis emballagen forbliver forseglet og uåbnet. Enhver brudt forsegling eller aktivering af enheden gør produktet uegnet til returnering.
Hvis returneringen afvises af HARDLOOP, vil varerne blive returneret til Kunden for hans regning, uden at Kunden kan kræve nogen form for kompensation eller refusion, bortset fra den senere udøvelse af sine garantirettigheder på de solgte varer.
6.4. Udelukkelse af fortrydelsesretten
I overensstemmelse med artikel L.221-28 i den franske Forbrugerlov kan fortrydelsesretten af hensyn til hygiejne eller sundhedsbeskyttelse ikke udøves for følgende forseglede produkter:
Personlige værnemidler af kategori 3, nemlig: sikrings- og nedfiringsudstyr, klatreseler, klemmeudstyr, isskruer, kiler, hjælpetov, reb, ekspresslynger, gletsjerredningssæt, Via Ferrata-sæt, slynger, karabiner, isøkser, remskiver og båndslynger.
7 - Sikring af transaktioner
HARDLOOP implementerer alle midler til at sikre fortrolighed og sikkerhed for data, der overføres på internettet og på webstedet.
Som sådan bruger webstedet sikre online indsamlingsløsninger Stripe, Paypal.
8 - Kundeservice
For alle former for information eller spørgsmål kan man kontakte HARDLOOPs kundeservice:
9 - Ansvar
HARDLOOP er juridisk ansvarlig over for Kunden og for korrekt udførelse af kontrakten indgået med Kunden.
HARDLOOP kan dog ikke holdes ansvarlig for den manglende opfyldelse eller ukorrekte opfyldelse af kontrakten, der er indgået i tilfælde af force majeure, forekomsten af en begivenhed, der kan tilskrives kunden eller eventuelle gener, uforudsigelige og uoverstigelige skader, der er forbundet med brugen heraf. Online netværk, blandt andet nedbrud på nettet, ekstern indtrængen eller tilstedeværelsen af en computervirus.
HARDLOOP-webstedet indeholder hypertekst-link, der kan referere til andre websteder. HARDLOOP kan ikke holdes ansvarlig for indholdet på disse websteder, hvis de strider mod de gældende lov- og reguleringsbestemmelser.
Fotografierne og illustrationer, der ledsager produkterne på vores websted, har ingen kontraktmæssig værdi og kan derfor ikke engagere HARDLOOPs ansvar.
10 - Garanti - Ekskludering
10.1. Juridiske garantier
Kunden kan benytte sig af den juridiske garanti for overensstemmelse, der er fastsat i forbrugerkodeksen og blandt andet i følgende artikler:
Artikel L. 217-4: “Sælgeren leverer varer i overensstemmelse med kontrakten og hæfter for enhver mangel på overensstemmelse, der eksisterer på leveringstidspunktet. Sælgeren er også ansvarlig for enhver mangel i overensstemmelse som følge af emballagen, samlevejledningen eller installationen, når dette er blevet påkrævet af kontrakten eller er blevet udført under dennes ansvar”.
Artikel L. 217-5: "Varen svarer til kontrakten:
1 ° Hvis den er egnet til normal forventet brug af en lignende vare og, hvis det er relevant:
- hvis den svarer til beskrivelsen fra sælgeren og har de kvaliteter, som sidstnævnte præsenterede for køberen i form af en prøve eller model;
- hvis den har de kvaliteter, som en køber lovligt kan forvente i betragtning af de offentlige erklæringer fra sælgeren, producenten eller dennes repræsentant, især inden for reklame eller mærkning
2 ° Eller hvis den har de egenskaber, der er defineret ved gensidig aftale mellem parterne eller er egnet til ethvert særligt brug, som køberen efterspørger, og sælger har gjort opmærksom på, og som køber har accepteret”.
Artikel L. 217-12: "Handlingen som følge af den manglende overensstemmelse bortfalder to år efter levering af varerne."
HARDLOOP er også ansvarlig for mangler, der påvirker den solgte vare på de betingelser, der er fastsat i artikel 1641 til 1649 i civilloven.
Civillovens artikel 1641: "Sælgeren er bundet af garantien i tilfælde af skjulte defekter i den solgte vare, der gør den uegnet til den anvendelse, den er beregnet til, eller som reducerer denne brug så meget, at køberen ikke har ville ikke have erhvervet, eller ville have givet kun en lavere pris, hvis denne havde være bekendt med disse.”.
Artikel 1648, stk. 1, i civilretskodeksen: "En sag, som følge af latente fejl, skal anlægges af køberen inden for to år efter opdagelsen af fejlen".
10.2. Undtagelse
I tilfælde af utilsigtet materiel skade dækker garantien ikke skader som følge af forkert brug af varen.
Garantierne dækker ikke udskiftning af forbrugsstoffer, sammenbrud i forbindelse med funktionsfejl i tilbehør eller fejl og konsekvenser heraf som følge af en uautoriseret reparatørs indgriben.
HARDLOOP kan ikke holdes ansvarlig for misbrug og/eller uhensigtsmæssig brug af varerne fra kundens side.
11 - Intellektuel ejendomsret
I overensstemmelse med bestemmelserne i artikel 12, i webstedets generelle handelsbetingelser, er og forbliver alle illustrationer, billeder, præsentationsmåder, grafik og webstedets tegn HARDLOOPs eksklusive ejendom eller indehavere af de nævnte rettigheder, der har givet udnyttelsesret til HARDLOOP.
Enhver gengivelse, repræsentation eller brug af nævnte rettigheder af en klient vil udgøre en fejl, der kan forårsage juridiske handlinger.
12 - Konvention om beviser
Det er udtrykkeligt aftalt, at parterne kan kommunikere elektronisk med hinanden med henblik på udførelsen af disse handelsbetingelser. Parterne er enige om, at de e-mails, der udveksles mellem dem, gyldigt beviser indholdet af deres udvekslinger og, hvor det er relevant, deres forpligtelser, især med hensyn til overførselog accept af bestillinger.
Medmindre andet er bevist, udgør de data, der er registreret af HARDLOOP, bevis for udvekslingen mellem HARDLOOP og kunden.
13 - Helhed - Adskillelighed
Hvis en eller flere af betingelserne i disse almindelige handelsbetingelser anses for at være ugyldige, bortfaldne eller uden bindende kraft eller virkning, ville denne ugyldighed, bortfald eller fravær af bindende kraft eller virkning ikke have den virkning, at den resulterer i ugyldigheden, bortfald eller mangel på bindende kraft eller virkning af de øvrige bestemmelser i disse almindelige handelsbetingelser, idet bestemmelserne i disse handelsbetingelser er delelige.
14 - Force majeure
Ingen af parterne er ansvarlige for eller pådrager sig nogen forpligtelse til erstatning for enhver skade, som den anden part lider som følge af manglende eller forkert opfyldelse af hele eller dele af sine kontraktlige forpligtelser, hvis og kun hvis denne manglende eller dårlige præstation resulterer i eller udelukkende har oprindelse i en begivenhed af force majeure som defineret i artikel 1218 i civilloven og retspraksis fra plenarforsamlingen ved kassationsretten.
Den part, der ønsker at påberåbe sig et tilfælde af force majeure, skal underrette den anden part via e -mail, så snart den får kendskab hertil og senest fem (5) dage efter begivenhedens forekomst.
15 - Gældende lov
Disse handelsbetingelser er underlagt dansk lov.
16 - Tvister
Kunden informeres om muligheden for, i tilfælde af en tvist, at gribe til en konventionel mæglingsprocedure eller en anden alternativ metode til bilæggelse af tvister.
Kunden kan blandt andet gratis henvise til en retsmægler. Listen over retsmæglere er tilgængelig på følgende adresse: https://https://domstol.dk/alle-emner/retsmaegling/
Hvis dette forsøg på en mindelig løsning af tvisten mislykkes, vil det blive indbragt for de kompetente danske domstole.